Här följer våra enkla och tydliga köpvillkor som accepteras om du handlar av oss på Robotklippt.se. Vill du istället läsa våra användarvillkor/personuppgiftspolicy (GDPR) och cookieanvändning, klicka här!

Inledning:

Vårt mål är att ha nöjda kunder, då är man bestående! Vi strävar efter att erbjuda en smidig lösning för dig att handla bra, billiga och fraktfria knivar & tillbehör till din robotklippare! Välkommen.


Vem ni handlar av/kontakt:

Jag som driver e-butiken Robotklippt.se heter Jonathan Petersson och har en enskild firma med följande företagsuppgifter:

Godkänd för F-skatt samt registrerad för moms.

All kontakt sker uteslutande via e-post eller SMS och du får oftast svar inom 24 timmar.


Priser:

Samtliga priser på hemsidan är inklusive 25% svensk moms.


Vilka vi säljer till:

Vi marknadsför, säljer och skickar våra produkter till både privatpersoner, företag och myndigheter i Sverige. Du måste vara minst 18 år för att handla av oss eller ha målsmans godkännande. Varmt välkomna!

Kunder utanför Sverige men inom EU / EEA (Europeiska Ekonomiska Samarbetsområdet) har även möjlighet att handla i webshopen som om du vore en lokal kund i Sverige, dvs. vi säljer till alla EU-länder samt Norge, Island och Liechtenstein men skickar enbart till adresser inom Sverige.

Customers outside of Sweden but within the EU / EEA (European Economic Area) also have the opportunity to shop in the webshop as if you were a local customer in Sweden, ie. we sell to all EU countries as well as Norway, Iceland and Liechtenstein but only ship to addresses within Sweden.


Att handla:

Det går endast att handla via denna e-butiken, vi erbjuder ingen försäljning från vår fysiska företagsadress. Du kan handla antingen som gäst eller som registrerad kund.


Produkterna:

Alla våra produkter håller hög kvalitet till bra priser! Samtliga är givetvis godkända att användas inom Sverige och EU.


Frakt och leverans:

Leveranstiden från det att vi skickar varorna är vanligtvis 1-4 vardagar och vi har fri frakt på alla produkter, eller för att vara mer specifik, fraktpriset är såklart inkluderat i produktpriset för någon fri frakt finns ju egentligen inte.

För övrigt angående leveranstiden så är denna ungefärlig, för de flesta tar det 1-4 vardagar men vissa adresser i Sverige kan ta längre tid, exempelvis Öland, Gotland och Norrland osv. Vi får heller inte glömma att det kan hända saker på vägen såsom att lastbilen kan gå sönder, personal som är sjuka m.m.

Vi skickar alla robotklipparknivar och mindre tillbehör med vanligt brev via PostNord. I vanliga fall, om möjligt, så delas paketet ut direkt i din brevlåda/brevinkast.

OBS! Vid högsäsong, som vanligtvis infaller under sommaren, så kan det förekomma vissa leveransfördröjningar!

Postnord logoFraktfritt logo


Betalning:

Vi erbjuder betalning via Payson by Svea (Faktura, Kort, Internetbank, Delbetalning & Swish). Swish ingår i Payson Checkout!


Payson:

Betalning med Payson. Betalning sker enkelt och tryggt med Payson. Du behöver inte ha ett konto hos Payson sedan tidigare för att kunna betala. Slutför köpet direkt med VISA, MasterCard samt de svenska bankerna Swedbank, SEB, Nordea, Danske Bank, Handelsbanken, Länsförsäkringar, Skandiabanken och Sparbanken Syd. Du kan också välja att betala i efterhand på faktura eller att delbetala över 3-24 månader. Payson håller höga säkerhetskrav och för alla kortbetalningar används 3D-secure teknik. Flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet sedan 2004. Läs mer om Payson här: www.payson.se.

Payson logoFaktura BankVISA kortbetalningMasterCard kortbetalning


Om Paysonfaktura

Handla mot faktura

I samarbete med Payson erbjuder vi dig att betala köpet mot faktura. Du måste ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i kreditprövningen. Om du gör köpet för ett företags räkning ska det vara registrerat i Sverige och du vara behörig firmatecknare för företaget samt företaget godkännas i kreditprövningen. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress som anges vid köptillfället. Betalningsvillkor är 14 dagar. Vid utebliven betalning skickas betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Dröjsmålsränta debiteras med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet. Mer information och fullständiga villkor finns här.

Information om ångerrätt

Enligt Lag (2005:59) om Distansavtal och avtal utanför affärslokaler har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du ska kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.

Information om överlåtelse

Fakturan kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634.

Payson Faktura logo


Swish:

Med Swish kan du betala enkelt och tryggt via mobilen med BankID som verifiering. Swish ingår i Payson by Svea, i deras checkout / kassa. Läs mer om Swish på www.getswish.se.

Swish betalalternativ


Kvitto:

Efter slutförd beställning så kommer du att mottaga ett kvitto/"faktura" (länk till kvittot) till din e-postadress (vi värnar om miljön och bifogar därmed inget papperskvitto med produkterna). Vid gästbeställning så klickar du på länken "gästspårning" för att se orderuppgifterna osv. Om du inte hittar kvittot/fakturan på köpet så är det bara att kontakta oss så mejlar vi en PDF om så önskas. Har du däremot skapat ett konto i vår e-butik så kan du se tidigare orders m.m. om du loggar in. Notera att fakturan (kvittot) från oss ej skall betalas, det är endast ett kvitto fastän det heter "faktura", all betalning sker som sagt via Payson by Svea.


Avbeställning:

Eftersom vi skickar beställningarna ganska omgående så finns det väldigt lite tid för att avbeställa en order, hör med oss snarast möjligt i så fall, gärna via SMS!


Reklamation/Garanti:

Vi kvalitetskontrollerar samtliga varor innan utskick, men skulle det däremot vara något ursprungligt fel på produkterna så ordnar vi givetvis detta, förutsatt att de inte hanterats fel av dig som kund, dvs. det måste vara ett uppenbart fel från fabrik. Kontakta oss snarast efter att du mottagit varorna så löser vi det på bästa sätt.

PS, En del utav våra leverantör lämnar i sin tur en generös garantitid, denna varierar beroende vad det är för produkt det gäller. Hör med oss om du är osäker och vill veta mer.


Ångerrätt/Retur:

Vi har 14 dagars ångerrätt enligt lag. Du som köpare står för returfrakten och varan ska vara i nyskick då den lämnas tillbaka (vi kontrollerar alla produkter innan utskick så att de är felfria). Kontakta alltid oss innan du returnerar någonting. Notera! Ångerrätten gäller ej produkter som tillverkats på beställning / specialtillverkats enligt dina önskemål, om sådana finnes, med anledning av att dessa inte kan säljas vidare i de flesta fall.


Personuppgiftshantering:

Vi är extremt måna om våra kunders personuppgifter och andra känsliga uppgifter varav vi aldrig skulle lämna vidare dessa till tredje part! Läs mer om våra användarvillkor här.


Rabattkoder:

Rabattkoder gäller inom Sverige och kan användas en gång per kund inom den period som erbjudandet pågår. Kan ej kombineras med redan prissänkta produkter eller andra rabattkoder.


Övrigt:

Vi följer Konsumentverkets lagar och regler för konsumenträtt samt ARN's (Allmäna Reklamationsnämndens) rekommendationer. Vårt mål är som sagt att ni kunder ska vara nöjda, det ska ju inte behöva bli tjafs över ett par robotklipparknivar =)

Laddar...